De dag van… Frank
Wie kent het niet? De goedgevulde agenda! Zo ook de agenda’s van Pull Position’s marketingteam in green. Een afspraak hier, een overleg daar en natuurlijk wordt ons ‘fort’ op de Tiendweg in Naaldwijk ook gewoon bewaakt. Maar wat gebeurt er eigenlijk allemaal achter de schermen en waar houdt Pull Position zich mee bezig? In Pull’s Diary lichten we een dag uit de agenda van één van onze teamleden uit. Nieuwsgierig hoe wij onze dagen vullen? Houd dan het maandelijkse item Pull’s Diary in de gaten.
In de Pull’s Diary van juni volgt Frank collega Annelene op die in mei een dag uit haar werkweek beschreef. Frank houdt zich de meeste tijd bezig met zijn rol als adviseur op het gebied van organisatie en strategie. Hij vertelt over één van de meest belangrijke weken in het jaar voor de sierteeltbranche, waarin veel evenementen plaatsvinden. De week van de Orchid Inspiration Days, die wij als Pull Position voor het 2e jaar achtereen organiseren, de week van de Flower Trials waarin veel van onze klanten haar deuren openen voor (inter)nationaal publiek én dit jaar ook de week van de GreenTech, de grootste internationale beurs voor technologie en innovaties binnen onze branche!
Lancering nieuwe identiteit Quick Plug
Na mijn dagelijkse ochtendritueel van yoga, een gezond ontbijtje en het snellen van de krantenkoppen (en de sportartikelen), zit ik op dinsdagmorgen 12 juni al vroeg in de auto richting Amsterdam. Om 7:30 uur worden Karin en ik verwacht in de RAI Amsterdam voor de lancering van de nieuwe identiteit van Quick Plug, de grootste pluggenleverancier in de branche, tijdens de GreenTech. De afgelopen maanden ben ik met mijn collega’s Karin en Patricia en reclamebureau 2Mét druk bezig geweest om deze identiteit te realiseren, samen met het maken van een bijpassende strategie en uitstraling.
Om 9:00 uur start het moment waar we al maanden naar uitkijken: de officiële onthulling van de nieuwe identiteit voor zo’n 25 genodigden. Dit moment vierden we geheel in stijl met champagne en een heerlijke chocolademouse in de vorm van een biologische plug. Ondanks dat het voor dit tijdstip een wat eigenaardige hapje lijkt, smaakt het ons zeker niet minder lekker! Na de lanceringen lopen we het laatste rondje over GreenTech om nog wat stands te bezoeken en afspraken te maken voor de evaluatie met de mensen van Quick Plug.
Een Flower Trials vol inspiratie
Na GreenTech gaan we rond 11.00 uur richting Aalsmeer voor de FlowerTrials. De FlowerTrials duurt slechts een week en staat altijd vol met afspraken. Karin en ik besluiten een bezoek te brengen aan onze klanten in de regio Aalsmeer en eindigen de ochtend bij Royal van Zanten. Deze veredelaar beseft al jaren dat zij samen met haar klanten, de kwekers, gezamenlijke marketinginspanningen moet doen om de consument te overtuigen en te inspireren door middel van hun producten. Een mooi voorbeeld hiervan is Celosia Deep Purple en Alstroemeria Charmelia. We spraken met de altijd enthousiaste kweker Gertjan Sosef van het bedrijf Ammerlaan-Sosef over de vormen van inspiratie en de (smakelijke) cross selling die zij in hun stand Deep Purple aan de bezoekers toonde. Waarom smakelijk? De veredelaar koppelt haar producten aan Tony Chocolonely!
Ook MNP wordt bezocht. Bij onze klant hebben we ons laten inspireren met een presentatie van hun Flower Trials. Samen met MNP werken wij op dit moment aan de Sundaville Retail Experience, een event op 5 en 6 september ter promotie van de koploper binnen het bedrijf en meest bekende product van de kweker: Sundaville. Hiervoor nodigen we retailers, groothandelaren en exporteurs uit om kennis en inspiratie op te doen over de mogelijkheden van Sundaville bij de consument.
Teambijeenkomst Schenkeveld
Ik sluit mijn dag af in de regio Noord-Holland. Schenkeveld verzorgt vandaag een teamdag op de nieuwe locatie Schiphol. Voor Schenkeveld organiseren we, samen met adviesbureau bQurius, al jaren teambijeenkomsten, waar we ons richten op de individuele groei van teams en medewerkers. Het thema van dit jaar is ‘Samen verder met jouw inbreng’ en haakt in op de praktijk van een zelf lerende organisatie.
Het is al wat later op de dag en een enkeling is deze ochtend nog vroeger begonnen dan ik, dus een lekker hapje en een glaasje fris gaan er zeker wel in. Ook dat is aandacht voor je mensen. Dat begrijpen ze bij Schenkeveld heel goed! Om 19:00 uur kom ik thuis, waar ik met een voldaan gevoel kan nagenieten van een geslaagde dag.
Meer dagboeken inzien?
De vorige maanden gaven verschillende teamleden al inzicht in hun agenda. Lees hier de Pull’s Diary van Annelene en de Pull’s Diary van John.