Online aan je merk bouwen
Sinds een aantal maanden werken wij samen met Anaiah Holland, eigenaar van het merk LOFE, aan de bekendheid en groei van LOFE. Een tof concept, waarbij groene en bloeiende plantjes in leuke glazen flesjes groeien met hun wortels zichtbaar in het water. Dit eigentijdse concept past perfect in de huidige trends en is bij uitstek geschikt voor mensen zonder groene vingers. Aan ons de opdracht om LOFE op de juiste manier te positioneren en de online zichtbaarheid van het merk te vergroten. Het leuke is dat LOFE sinds april ook online verkrijgbaar is op hun eigen webshop. In deze blog vertellen we meer over hoe we online aan dit merk bouwen!
Focus je op je doelgroep
Om je merk online te laten groeien en te positioneren is het heel belangrijk om beelden en content te hebben die perfect passen bij je merk én je doelgroep. Daarom zijn we gestart met een fotoshoot, waarbij we de basis hebben we gelegd voor het merk LOFE.
De sfeerfotografie wordt gebruikt op de website en zorgt voor een rustige en hippe LOFE-stijl op Facebook en Instagram, de socialmediakanalen waar LOFE gebruik van maakt. We hebben gekozen voor een stijl die past binnen de huidige interieurtrends en waar de doelgroep zich mee kan identificeren.
We LOFE influencers
En met succes! De beelden vallen op en de aankopen via de webshop groeien gestaag. Mede door de inzet van onlineadvertenties op Instagram en Facebook, ook weer gericht op de gekozen doelgroep, zien we het aantal aankopen wekelijks groeien!
De gekozen stijl en de producten van LOFE hebben zich inmiddels echt bewezen bij de doelgroep. We worden namelijk bijna dagelijks benaderd door influencers en bloggers op Instagram, met de vraag of zij LOFE mogen promoten op hun pagina.
Bij een samenwerking schrijven zij een blog over hydroponie (planten op water) en LOFE, gecombineerd met een kortingscode of winactie op hun Instagram. Voor LOFE een laagdrempelige en fijne manier om de webshop te promoten binnen de doelgroep.
Hoe nu verder?
Om de groei van de webshop van LOFE verder door te zetten, werken we met campagnekalender. Elke maand staat er een ander product of thema in de schijnwerpers en passen we de contentkalender hierop aan. Passend bij de campagne plaatsen we onlineadvertenties én matchen we er een of meerdere influencers bij die de boodschap op de juiste manier weten over te brengen!
Het fijne aan het hebben van een eigen webshop is dat je ook meteen het resultaat van een campagne kan meten. Zo leren we elke maand met elkaar!
Met Pull Position aan je merk bouwen
Ook jij kunt aan de online zichtbaarheid van je merk bouwen! Ben je benieuwd hoe? Wij gaan graag eens met je om tafel om de mogelijkheden van jouw online branding met je te bespreken.