Waarom zou ik socialmedia inzetten? Wie bereik ik daar eigenlijk mee? Wat levert het op? Waarom groeien die volgers niet zo hard? Wat moet ik er nou mee? Een greep uit de vragen die Iris, onze Content Specialist, vaak krijgt. Veel bedrijven zien socialmedia als iets dat ‘moet’ en doen het er een beetje bij. Terwijl – als je het inzet met een doel en plan – je er serieuze resultaten mee kunt boeken! Daarom delen wij in deze blog 5 social success stories!
Social Success Story 1
Hoeveel betaal je eigenlijk voor een advertentie in een vakblad of magazine? Je wist het misschien nog niet, maar adverteren in print media kan oplopen tot wel duizenden euro’s. Een van onze klanten heeft, omdat de Instagrampagina een van de redacteurs van een vakblad was opgevallen, een artikel gekregen! Dat noemen wij een Social Success Story!
Social Success Story 2
Werven van nieuwe medewerkers lastig? Soms komen ze gewoon zelf naar je toe. Een van onze klanten kreeg onlangs een open sollicitatie toegestuurd, omdat de online uitstraling van het bedrijf de aandacht had getrokken van de desbetreffende glastuinbouwstudent. Dat betekent dat je ook online uitstraalt wat je wil uitstralen. Knap staaltje employer branding!
Social Success Story 3
Hoe verovert jouw groene product een plekje bij een gave interieurketen? In de meeste gevallen makkelijker gezegd dan gedaan. Juist door de inzet van socialmedia en het creëren van een inspirerende feed viel een van onze klanten op bij een shop-in-shop van Loods 5. En voilà, nu is zijn product te koop bij de populaire winkel. Hoe tof is dat?!
Social Success Story 4
Nadat een van onze klanten een poos niks met socialmedia had gedaan, hebben we onlangs al zijn bedrijfsaccounts weer opgestart. De reden hiervan? Wij geloven in socialmedia – en hij inmiddels ook. Enkele weken later is deze klant namelijk benaderd voor een leuke social reportage op de stories van een van zijn grootste exporteurs.
Social Success Story 5
Van B2B naar B2C. Een van onze klanten maakte onlangs deze overstap door het opzetten van een nieuwe webshop. Door de inzet van socialmedia, online én lokaal adverteren zien we nu al een hoge stijging in merkbekendheid en conversies (verkoop in de webshop). Win-win!
Is jouw online succes de volgende in ons rijtje?
Ook wijzelf profiteren van de inzet van socialmedia. Immers zorgt het voor meer zichtbaarheid, een groter bereik en kunnen wij onze expertises laten zien middels blogs, die we weer delen via onze socialmediakanalen. Door online te laten zien wie we zijn en wat we doen, trekken we zelfs regelmatig nieuwe klanten aan! Op die manier loont het inzetten van je socials dus écht.
Wil jij jouw social success story binnenkort ook in dit lijstje hebben staan? Onze social expert Iris helpt je graag op weg met het bereiken van online succes!