Na Snapchat, Instagram, Facebook en WhatsApp volgt het volgende ‘socialmediakanaal’ met stories. We hebben het over LinkedIn. Op 13 mei heeft het platform stories uitgerold in Nederland, waar de nieuwe functie wordt getest.
De basis is hetzelfde als op de andere kanalen:
- De foto die je uploadt is 24 uur zichtbaar;
- Het bericht wordt bovenin je account weergeven in het bekende ‘rondje’;
- Er wordt door LinkedIn bijgehouden wie het heeft bekeken.
Waarom LinkedIn stories?
Volgens LinkedIn is de functie ideaal om een menselijke kant aan een professionele LinkedIn-pagina te geven.
“LinkedIn Stories maakt het mogelijk om een kijkje achter de schermen te geven bij dagelijkse werkzaamheden, om inspiratiebronnen te delen, andere ondernemers een podium te geven of gewoon om kennis en praktische tips te delen.”
Wat deel je in LinkedIn stories?
Bij stories denken we toch al gauw aan Instagram, waar je vooral persoonlijke verhalen van vrienden/familie bekijkt. Vrijetijdsactiviteiten, wat mensen koken, met wie ze afspreken, dat soort dingen. Met de zakelijke focus van LinkedIn, is het niet passend om te tonen wat je kookt – behalve als je een kok bent natuurlijk ;-).
Stories die je zou kunnen delen op LinkedIn:
- Projecten waar je mee bezig bent;
- Je belvergadering met collega’s;
- Je kantoorhond;
- Behind the scenes;
- Tips en tricks;
- En natuurlijk andere zaken die je graag met je zakelijke netwerk deelt!
Wat ga jij plaatsen met deze nieuwe functie van LinkedIn?