Een nieuwe website die uitstraalt waar ons bedrijf voor staat, waarop onze mensen stralen én onze producten tot hun recht komen. Dat was de wens waarmee De Vreede Holland ons een halfjaar geleden benaderde. Een mooie vraag, waar wij als Marketingteam in Green natuurlijk graag mee aan de slag gingen!
Begin bij het begin
Hoewel het resultaat van dit project enkel online te bewonderen is, staat of valt alles juist met een offline start. Door in gesprek te gaan met het managementteam en verschillende mensen binnen De Vreede Holland, leerden we het bedrijf en haar waardes kennen. We ontdekten de passie voor een duurzame, efficiënte bedrijfsvoering, met als doel het kweken van miljoenen prachtige planten per jaar. Het was aan ons de taak om deze passie door te vertalen naar hét perfecte online visitekaartje voor De Vreede Holland.
Tijdens een interactieve sessie met De Vreede Holland presenteerden we onze ideeën voor de nieuwe website. Hoewel het niet direct onze opdracht was, stelden we voor om het huidige logo een kleine ‘touch-up’ te geven, door de huisstijlkleuren op te frissen. De nieuwe kleuren pasten bij de veelzijdigheid van het assortiment en bij de moderne bedrijfsvoering van De Vreede Holland. Samen met Marcel van The Creative Mill maakten we een visuele uitwerking van onze ideeën in de vorm van een websiteontwerp.
Een beeld zegt meer dan…
Bij de start van een websitetraject is het belangrijk om de doelgroep van de website en de communicatieboodschap goed in kaart te brengen. De website moet de bezoeker namelijk alles vertellen wat zij over het bedrijf moet weten. Nadat de sitemap was uitgedacht, startten we het met schrijven van de teksten. Pakkende, korte teksten die in duidelijke woorden vertellen waar De Vreede Holland voor staat. Maar, een website bestaat uit veel meer dan alleen teksten en goede koppen. De boodschap wordt pas écht duidelijk door het toevoegen van de juiste beelden. Voor de website van de De Vreede Holland hebben we gekozen voor een combinatie van video- en fotografie. In samenwerking met verschillende partners zijn alle rassen uit het assortiment op de foto gezet, hebben we mooie portretten gemaakt voor de ‘werken bij’ pagina én nieuwe videobeelden geschoten voor de videoheader van de website.
Alles komt samen
Nadat de teksten geschreven zijn, de foto’s geschoten zijn en de video’s aan elkaar gemonteerd, was het tijd om alles samen te laten komen. Wat ons betreft een spannend, maar ook het leukste moment! De webbouwer bracht alles samen in het visuele ontwerp, waarna hij er ook voor zorgde dat technisch gezien alles perfect in orde was. Het fijne aan dit proces was dat we continue mee konden kijken, omdat er gewerkt werd in een online omgeving. Met elkaar kwamen we tot een prachtig resultaat: een unieke website, waar De Vreede Holland de komende jaren mee vooruit kan! De website presenteert De Vreede Holland als aantrekkelijke werkgever, vertelt duidelijk hoe haar processen eruitzien en laat zien op welke vlakken er aan een duurzame bedrijfsvoering wordt gewerkt.
Je bekijkt de nieuwe website hier: https://devreedeholland.nl