Kerstster hier, kerstster daar…
Afgelopen jaar wonnen wij de pitch voor de consumentencampagne van Stars for Europe. Zo leuk om voor drie jaar aan de slag te mogen voor hét kerstproduct: de Poinsettia! Het eerste campagnejaar zit er inmiddels op. Toegegeven, we moesten er even induiken, maar inmiddels zijn we echte kerstster fans! Benieuwd hoe we te werk gingen?
Op basis van vooraf opgestelde campagnedoelstellingen bepaalden we de communicatiemiddelen, activiteiten en content die we zouden gaan inzetten. Dit leidde tot een crossmediale aanpak, waarbij we de consument via een groot aantal verschillende kanalen bereikten. We zetten bijvoorbeeld het hele seizoen door Facebook in, waar we inspiratie en informatieve weetjes deelden met echte kerstster-fans. Om meer consumenten te bereiken zetten we tegelijkertijd verschillende Facebook advertenties in. Ook schreven we blogs en werkten we samen met gastbloggers om de doelgroep te verrassen met inspirerende, maar ook leerzame content.
De kerstster straalde zelfs op de landelijke televisie! In het nieuwe SBS-6 programma ‘De Grote Huisverbouwing’ kregen de deelnemers een make-over van hun interieur en werd de kerstster ingezet om de styling helemaal af te maken. Voor een actie in een winkelcentrum bouwden we een meterslange selfiewand op van kerststerren, waar bezoekers op de foto konden gaan. Vele gelukkigen kregen zelfs een kerstster mee naar huis! In de aanloop naar kerstmis liep ook een ABRI-campagne, waarvoor bushokjes voorzien waren van een prachtig Stars for Europe campagnebeeld.
Al met al flink wat activiteiten dus. We kijken terug op een geslaagd eerste campagnejaar en genieten nu van een korte kerstster-break. Hoewel het nog wel even duurt voordat het weer kerst is, zullen de voorbereidingen voor het nieuwe campagnejaar namelijk al in juni weer beginnen!