Vorig jaar rond deze tijd klopte Stokvis Content, de producent van het tv-programma De Grote Tuinverbouwing, aan bij Pull Position. Sinds die tijd zijn wij partner en verrichten we verschillende werkzaamheden voor het programma. Maar… hoe gaat dat nou eigenlijk in zijn werk en wat doen we zoal binnen dit project?
Zo begon het…
De kennis, ervaring en het netwerk in de groensector waren voor Stokvis Content de reden om ruim een jaar geleden bij Pull Position aan te kloppen en een nauwe samenwerking aan te gaan. Het plan? Inzetten op trends, noviteiten, online media en het integreren van een ‘tweede scherm’ naast de televisie, maar ook het verjongen van de doelgroep, meer groen in het programma brengen en een strakke planning waarborgen.
Van groenbriefings tot aan de planning
Alle sponsoren van De Grote Tuinverbouwing ontvangen een uitgebreide planning en weten zo precies wanneer hun product op tv komt en, ook niet onbelangrijk, wanneer zij producten moeten aanleveren. Hier zorgt onze collega Karin voor. Maar, hoe zorg je ervoor dat de Unique Selling Points van jouw product op de juiste manier via presentator Ivo Putman terecht komen bij de tv-kijkers? Dit doen wij aan de hand van een briefing per aflevering én per product, wat door Stokvis Content wordt gebruikt als input voor Ivo.
Wekelijkse productmailing
Wist je dat wij de tuincentra in Nederland, zoals de partner van het programma, Groenrijk, maar ook Intratuin en andere verkooppunten, op de hoogte stellen van welke producten er wekelijks in de afleveringen worden getoond? Dit doen wij middels een wekelijkse mailing naar deze ‘achterban’. Hier kunnen zij dan weer op inspelen, zodat de consument na afloop van de afleveringen de bloemen en planten direct kan aanschaffen. Wil je deze mailing ook ontvangen? Klik dan hier om je aan te melden.
Cross mediale inzet
Ook op onlinegebied zitten we niet stil. Elke sponsor krijgt namelijk, afhankelijk van het aantal afleveringen waaraan wordt deelgenomen, een aantal online sponsorcampagnes. Deze campagne heeft betrekking op de boodschap die de sponsor in de briefing heeft gezet en wat er op televisie wordt verteld. Zo worden de merkwaarden van elke sponsor benoemd op verschillende socialmediakanalen en is er voldoende ruimte om een campagne meer lading te geven. De kracht van herhaling én de kracht van het benaderen van de juiste doelgroep per kanaal!
Meer weten?
Wil je meer weten over onze samenwerking met Stokvis Content, producent van De Grote Tuinverbouwing? Neem dan contact op met Karin via karin@pullposition.nl of 06 82 43 31 47.