2020. Nu al een jaar voor in de boeken. Een jaar met veel gevolgen voor allerlei bedrijven, op zowel de bedrijfsvoering als voor medewerkers. Zo ook bij Artisan, waar juist door corona allerlei positieve ontwikkelingen in een stroomversnelling zijn geraakt – zo is er een onafhankelijke projectgroep als denktank opgezet om hun inzichten mee te nemen in de bedrijfsvoering, is de Concept Store bij de kwekerij verbouwd én is het assortiment van Artisan sinds kort ook online verkrijgbaar via een eigen webshop.
Intrinsieke motivatie voorop
Een vijftal medewerkers van Artisan hebben onlangs, onder begeleiding van organisatieadviseur Sandhya Santoe, een projectgroep opgestart waarin zij – onafhankelijk van de directie – brainstormen over de meest uiteenlopende zaken die spelen op de kwekerij. Dit kan van alles zijn: van nieuwe concepten en verbeteringen in werkprocessen tot een teamuitje. Het hoofddoel? Intrinsieke motivatie en eigenaarschap stimuleren en gezamenlijk Artisan naar een hoger plan tillen! Wilco Verhoeven (eigenaar) is er namelijk van overtuigd dat hij dit niet alleen kan, maar dat zijn medewerkers het verschil hierin maken.
Artisan heeft een missie en investeert hierbij fors in de ontwikkeling van haar medewerkers. Afgelopen maand is er een junior online marketeer aangenomen en terwijl de inkt van dit persbericht nog nat is, zoeken zij een sales & marketingmanager, operationeel manager en een medewerker verkoop.
“Investeren kan groots, maar juist de kleinere dingen, zoals de tijd nemen om te luisteren naar de behoeften van je medewerkers, brengen veel meer teweeg.” – Wilco Verhoeven (eigenaar)
Van consumentenshop naar Concept Store
Een winkel bij de kwekerij, dat had Artisan al. Sinds juli is deze winkel echter niet meer in de kwekerij, maar ernaast. De nieuwgebouwde Concept Store van maar liefst 50m2 is het project van Linda, een van de ambachtslieden van Artisan. Zij bepaalt grotendeels welke producten in de Concept Store komen én zorgt voor de styling van de shop.
Door ontwikkelen
Niet alleen binnen de glazen muren van de kwekerij zijn er ontwikkelingen gaande, ook online timmert Artisan aan de weg! Een webshop was altijd al de ambitie van Wilco. Begin mei, tijdens de intelligente lockdown en vlak vóór Moederdag, is deze gerealiseerd. Deze nieuwe ontwikkelingen kosten in eerste instantie veel tijd, maar werpen ook hun vruchten af: men weet Artisan zowel offline als online steeds beter te vinden.
Artisan – Handmade orchids
Artisan betekent ambacht en benadrukt het verfijnde vakwerk, die de medewerkers van Artisan in de vingers hebben. Artisan onderscheidt zich in een superieure kwaliteit orchidee. Een Phalaenopsis met veel takken en bloemen in compact formaat. Met dit vakwerk weten ze een product te telen, waarbij er gestreefd wordt naar een ‘onverwoestbare’ creatie met een enorme sierwaarde door de hoeveelheid bloemen. Allen herkenbaar door de ambachtelijke luxe potcover of verpakkingsdoos in Artisan uitstraling. Meer informatie over Artisan of haar ambities vind je op: http://www.artisan-orchids.com/.