Pull’s bevindingen na de ShowUP beurs
Afgelopen maand bezocht Pull Position de inspirerende ShowUP beurs. Een beurs gericht op de interieur- en cadeaumarkt. De afgelopen jaren maken bloemen en planten hier (indirect) steeds meer onderdeel van uit en daar worden wij blij van! Zo maakten we kennis met vele (nieuwe) creatieve labels en merken, maar hebben we ook lezingen bijgewoond met, voor ons, relevante onderwerpen.
Pull Position heeft op deze dag wel 10 verschillende brillen op; zo kijken we naar de algehele trends als kleurgebruik, materiaalkeuze, thema’s en andere opvallend heden. Met deze informatie kunnen wij snel inspelen op vragen van klanten zoals het uitzetten van creatieve campagnes, maar gebruiken we deze inspiratie ook bij branding trajecten. Vaak komen we ook leuke ideeën tegen voor relatiegeschenken en andere ludieke acties.
Go Green
Buro Jantrendman gaf een trendpresentatie waarbij de meest belangrijke maatschappelijke ontwikkelingen en de daaruit vloeiende consumenten- en producttrends werden gedeeld. Wat bleek, veel had te maken met groen! ‘Groen’ als in teruggeven aan de natuur, het hergebruiken van producten, het versterken van natuurlijke hulpbronnen, het gebruik van grootse en over de top bloemstukken en natuurlijk: meer groen in huis! Belangrijke trends voor onze klanten dus.
TikTok
Tijdens ShowUp volgden we een lezing van Kirsten Jassies, social media trendwatcher. Zij nam ons mee in een stukje social mediastrategie en de nieuwste ontwikkelingen rondom TikTok. Bij TikTok denk je natuurlijk snel aan tieners… En ergens klopt dat ook wel, maar deze doelgroep is aan het verschuiven. Naast deze jonge doelgroep volgen ook de oudere generaties TikTok en neemt daarmee de kracht van korte filmpjes snel toe.
Voor ons als marketingbureau is deze ontwikkeling natuurlijk harstikke na interessant. Wat is precies het effect van dit social media kanaal en hoe zet je dat nou op een passende manier in voor jezelf en je klanten? Kirsten wist dit op een leuke, enthousiaste en verhelderende manier te vertellen. Wij zijn geïntrigeerd en zijn volop aan het experimenteren! Benieuwd hoe dit kan uitpakken voor jouw bedrijf? Wij denken graag mee!
Hier onze vijf hoogtepunten van deze dag:
1. De hortensia stoel van MisterDesign
Wat begon als 3D project rondom de vraag: “wat de zachtste plek ter wereld zou zijn om te kunnen rusten?”, is uiteindelijk gerealiseerd tot werkelijke stoel. (bron: Misterdesign)
2. Flaes
Flaes; een combi van de woorden ‘fles’ en ‘vaas’. Flaes is een hoes die iedere fles omtovert tot, jawel, een vaas.
3. Hoe feller, hoe beter!
Aan kleur ontbrak het niet op de ShowUP beurs. Wij houden ervan!
4. POP UP
Als er iets het tegenovergestelde is van kleur, dan is het wel zwart-wit. Jan Trendman voorziet dat de POP UP trend, één van de vier grootste retail trends wordt.
5. Een kleurige kerst
Kerstdecoratie wordt steeds hipper! Traditionele kerstkleuren worden gecombineerd met felle kleuren en pastelkleuren.