We schreven al eerder over het belang van goede fotografie voor je socialmediakanalen, over hoe samenwerking met influencers zorgt voor de groei van je naamsbekendheid en over waarom je zou moeten adverteren op Facebook. Maar wist jij al dat de juiste inzet van deze drie, in combinatie met andere online marketingmiddelen zelfs kan zorgen voor nieuwe afzetkanalen? We vertellen hier graag meer over!
Allereerst: wat is online marketing?
Online marketing is het gebruik van verschillende kanalen op het internet (online) om de doelgroep voor een product of dienst te bereiken met een (marketing-)boodschap.
Door je marketing in te zetten waar jouw doelgroep zich bevindt, en dan vooral online, kun je jouw boodschap gericht overbrengen. Dit heeft op zichzelf nog niet direct veel te maken met nieuwe afzetkanalen, maar hier komen we straks op.
De juiste uitstraling
Belangrijk bij online marketing is dat je hebt bepaald wie je wil bereiken en welke uitstraling hierbij past. Daar komt fotografie bij kijken. Wat vindt de doelgroep leuk en waarmee kan hij of zij zich identificeren?
Naast fotografie, zijn ook de tone-of-voice en de socialmediakanalen die je inzet belangrijk. Hierdoor creëer je een sfeer die bij jouw merk en bij jouw doelgroep past.
Tips nodig? Lees dan onze blog over fotografie nog een keer.
Influencing
Doe jij al aan influencer-marketing? Sommige producten en merken lenen zich hier heel goed voor en zorgen voor een boost in jouw merkbekendheid én online verkoop.
Vereisten hiervoor? Inzet van de juiste socialmediakanalen en mooie, professionele fotografie – ook moet de influencer matchen bij de uitstraling van jouw merk. Gelukkig zijn er online miljoenen influencers te vinden en is er dus altijd eentje die bij jouw merk past.
Hoe het werkt? Dat lees je hier!
Adverteren
We schreven enkele weken geleden een blog over adverteren op Facebook, maar dit trucje kun je natuurlijk ook op Instagram toepassen of op een ander online kanaal dat je inzet. Zowel Instagram als Facebook zijn laagdrempelig én je kunt goed targetten. Zo weet je zeker dat je je doelgroep bereikt.
Teruglezen? Klik hier!
Zo krijg jij dat nieuwe afzetkanaal
De reden dat je deze blog hebt geopend: waarom zijn deze drie punten belangrijk voor het bereiken van nieuwe afzetkanalen? Ook dit leggen we graag uit: elke zakelijke klant is zelf namelijk ook een consument. Kijk maar naar jezelf – je bent ondernemer, maar winkelt zelf ook online, in de supermarkt of in de stad. Overal waar je komt, of dit nu online of offline is, word je beïnvloed en raak je geïnspireerd door wat je ziet.
Het grappige is, dat dit bij eigenaren van concept stores, maar ook bij product- en categorymanagers en elke andere zakelijke klant die je hebt óók het geval is. En… Kunnen zij zich identificeren met jouw product en zien zij hier markt in voor hun doelgroep? Dan kun je wel raden wat er gebeurt: jij hebt er voor je het weet een nieuw afzetkanaal bij.
Wil jij jouw onlinemarketing verder professionaliseren en kan jij hierbij hulp gebruiken? Neem dan eens contact op met Iris van Pull Position via iris@pullposition.nl. We sparren hier graag over met jou!