De lancering van Flowergram Sunflower
De droogbloementrend is een trend waar je niet meer omheen kunt! Enkele weken geleden presenteerde Bloomon in samenwerking met Takii en het Van Gogh Museum de Flowergram Sunflower edition. Vincent van Gogh schilderde, net als zijn tijdgenoten, graag bloemen. Hij gaf als één van de weinigen de zonnebloem de hoofdrol in bloemstillevens. Voor Vincent hadden zonnebloemen een speciale betekenis. Ze stonden voor hem symbool voor inspiratie vriendschap en dankbaarheid. En dat is precies waar de Flowergram Sunflower Edition op geïnspireerd is.
Geliefde zonnebloem
De Flowergram Sunflower Edition bestaat uit een zorgvuldige selectie droogbloemen, die doen denken aan de werken van Vincent van Gogh. Zo steelt de door Vincent geliefde zonnebloem de show, ook buiten het zonnebloemseizoen om! De Flowergram past zelfs door de brievenbus, waardoor deze op ieder moment bezorgd kan worden.
Influence me!
Aan Pull Position de taak om ons grote netwerk van influencers uit de sierteeltsector in te zetten om de lancering van deze samenwerking nog meer lading, bereik en bekendheid te geven. We hebben een aantal influencers en topbloemisten geselecteerd die grote affiniteit met de Sunrich-zonnebloem hebben. Deze influencers waren ook in de zomer van 2018 uitgenodigd voor een exclusieve middag waarbij inspiratie én creatie hand in hand gingen. Allen hebben toen op creatieve wijze de Sunrich-zonnebloem beter leren kennen en het verhaal achter het totaalconcept gehoord in het Van Gogh Museum. Deze influencers zorgden daarmee voor een tienduizenden views op social media en werden echte ambassadeurs.
Kennismaken
Deze ambassadeurs mochten daarom als eerste kennismaken met het nieuwste zonnebloemconcept. We hebben de influencers een goodiebox gestuurd met daarin de Flowergram Sunflower edition en andere benodigdheden om creatief aan de slag te gaan! Samen met een Do-It-Yourself-video vol tips en tricks om net als Vincent van Gogh een bloemstilleven van zonnebloemen te maken, konden de ambassadeurs aan de slag!
Succesverhaal
Dat deze influencers echt ambassadeurs zijn, bleek direct uit alle online publicaties die ontstonden op de dag van de lancering. Kort na onze persoonlijke briefing en het ontvangen van de goodiebox, kwamen al de eerste beirchten al gauw online en dit leverde veel bereik op! Samen met de inzet van influencers door Bloomon bedroeg de totale PR-waarde maar liefst €90.344,-!
Dit was voor Friederike van der Boon (Takii) opnieuw bewijs dat de inzet van influencermarketing werkt!
Friederike: “Pull Position is expert op het gebied van influencer-marketing, dat heb ik met deze case mogen ervaren. Zij onderhouden een kwalitatief netwerk van (micro-)influencers en voelen haarfijn aan wie de juiste fit heeft met het product.”
Wil jij weten wat de mogelijkheden voor jouw merk of bedrijf zijn als het om influencermarketing gaat? Onze influencerexpert Karin brainstormt graag met jou mee over de meest uiteenlopende, creatieve ideeën! Neem contact met haar op via karin@pullpositon.nl.
[headerfoto: lossebloemen]