Hoe breng je jouw mooie product onder de aandacht bij de consument? In veel branches is en blijft dit een uitdaging, zo ook bij bloemen en planten. Daar zien we dat de eindschakel in onze keten, zoals bloemist, supermarkt of bouwmarkt, vaak met beperkte budgetten de promotie op zich neemt en de consument probeert te bereiken. De producent (de kwekers) van bloemen en planten willen eindklanten hierin graag ondersteunen. Een vlotte doorloopsnelheid bij de eindklant en tevreden consumenten zijn immers een gezamenlijk belang.
Behoeften
Door de eindklant van de juiste productinformatie te voorzien en de kweker weer van de juiste marktkennis en consumentenwensen, kan een succesvolle samenwerking ontstaan waarbij een product perfect aansluit op de behoeften van de markt. Deze interactie is dus goud waard!
Kennis
Welke unieke verkoopargumenten heeft jouw product en wat betekenen deze voor de eindklant en haar consument? Ook de rol van (online)marketing speelt hierin een cruciale rol. Zo wordt de consument gericht bereikt en geïnteresseerd voor het product van de eindklant. Door de juiste verkoopargumenten uit te lichten, kan de consument getriggerd worden tot aankoop.
IMA
Met onze dienst Internationale Marktactivatie (IMA) werken we samen met een aantal partners die, net zoals Pull Position, een groot netwerk hebben. Door regelmatig de markt te bezoeken worden nieuwe kansen geanalyseerd en ontstaan er ter plekke mooie mogelijkheden tot onderzoek, productpromotie, activatie en meer.
Verscherpte maatregelen
Met de verscherpte maatregelen in Nederland en omringende landen om het coronavirus te onderdrukken, zijn de gebruikelijke communicatie- en informatiestromen veranderd. Zowel van producent naar eindschakel als andersom. Zo worden met de huidige “op afstand” communicatie keuzes uitgesteld en ook risico vermeden. Ook bezoekafspraken gaan vaker niet, dan wel door, is onze ervaring.
Activatie
Gelukkig gebeuren er daarnaast nog veel mooie dingen: alle schakels in de keten willen zich ontwikkelen en interessant blijven voor de consument. Door samen te werken met de verschillende schakels binnen de keten en de markt te inspireren met productkennis, ondersteuning en informatie voor online (social) mediakanalen, is de kans groot dat verkoopargumenten meer wegen dan eventueel risico. Zo worden bekende en minder bekende producten alsnog in het assortiment van de eindklant opgenomen.
Benieuwd hoe wij een waardevolle activatie voor jouw product kunnen bewerkstelligen? Neem contact met ons op!