PERSBERICHT | TAKII LANCEERT CORELLI – YOU DESERVE NOTHING LESS

26 augustus 2022 | Corelli – You deserve nothing less. Met deze nieuwe campagne brengt veredelaar Takii haar grootbloemige, gekartelde Lisianthus collectie onder de aandacht bij kwekers, exporteurs, groothandelaren én bloemisten. Met haar kleuren en vormen, brengt Corelli elegantie, weelderigheid en een vleugje dramatiek in perfecte harmonie.   Hoge sierwaarde Wanneer je de Lisianthus collectie Corelli ziet, wordt…

Read more

PERSBERICHT | ROYAL VAN ZANTEN & TOGETHER2GROW INTRODUCEREN CHARMELIA® BLANCA EN CHARMELIA® PURPLEX

30 juni 2022 | Een bijzondere mijlpaal voor veredelaar Royal Van Zanten en kweker Together2Grow. Vanaf deze week is het Charmelia-assortiment namelijk uitgebreid met maar liefst twee noviteiten: Charmelia® Blanca en Charmelia® Purplex. De nieuwe rassen zijn met haar heldere kleuren een waardige toevoeging voor de succesvolle collectie.     Waardige toevoegingMet veel liefde, zorg…

Read more

Bezoek Orchid Inspiration Days op afspraak

12 deelnemende kwekers openen hun deuren tijdens inspirerend orchideeënevent van 8 t/m 17 juni 2022  8 april 2022 – Orchid Inspiration Days vindt dit jaar plaats van 8-17 juni! Bij de deelnemende kwekers zijn de voorbereidingen al in volle gang. Bezoekers aan hét orchideeën evenement kunnen vooraf inplannen wanneer ze van plan zijn te komen.  …

Read more

Terugblik op ons eerste kerststerren seizoen

Kerstster hier, kerstster daar… Afgelopen jaar wonnen wij de pitch voor de consumentencampagne van Stars for Europe. Zo leuk om voor drie jaar aan de slag te mogen voor hét kerstproduct: de Poinsettia! Het eerste campagnejaar zit er inmiddels op. Toegegeven, we moesten er even induiken, maar inmiddels zijn we echte kerstster fans! Benieuwd hoe…

Read more
Pull Position vacature social media content marketeer

VACATURE : SOCIAL MEDIA / CONTENT MARKETEER

Gezocht: Communicatiespecialist! Als Communicatiespecialist bij Pull Position heb je een veelzijdige én creatieve functie. Als communicatietopper ontwikkel je marketing- en communicatieplannen voor onze klanten, waaruit marketing- en communicatievraagstukken ontstaan, die je zelfstandig oppakt en waar je content, voor zowel de zakelijke als consumentendoelgroep, creëert.

Read more

Frank’s terugblik op 2021

Ik ben niet zo van het terugblikken, ik kijk persoonlijk liever vooruit. Toch heb ik me ook laten vertellen dat we moeten leren van het verleden om het heden en de toekomst te begrijpen.  Wat kunnen we leren als we terugblikken op 2021? Eén van de zaken die we leren is dat er één belangrijke zekerheid is en dat is de onzekerheid. Kijk maar naar…

Read more

Kerststerren schitteren in nieuw televisieprogramma

De kerstster staat vol in de schijnwerpers deze decembermaand. De populaire kerstbloeier schittert dit weekend in maar liefst twee televisieprogramma’s: De Grote Tuinverbouwing én in het nieuwe interieurprogramma De Grote Huisverbouwing.   Interieur stylen met kerststerren Aankomend weekend wordt de Nederlandse consument twee keer verblijd met de kerstster op televisie. Op zaterdag 11 december is…

Read more

Stars for Europe lanceert nieuwe B2B website

Nieuw platform met tips en tricks voor verkoop van kerststerren is nú live Internationale kerststerrencampagne Stars for Europe heeft speciaal voor de vakhandel een nieuw platform geïntroduceerd, waarop zij de poinsettia toeleveringsketen voorziet van marketing- en verkoopadvies. De nieuwe website sfe-trade.com vormt de komende jaren hét informatieplatform waar de gehele keten terecht kan voor informatie…

Read more
Living Pinky Promise

Vier KVBC-Awards voor Alex Schoemaker Living Creations

Een feestelijk moment voor Alex Schoemaker Living Creations uit Boskoop. Maar liefst vier nieuwe Hydrangea paniculata rassen uit de Living Creations Collectie ontvingen een KVBC Award. Een bijzondere erkenning, want de rassen zijn hiervoor meerdere jaren gevolgd en gekeurd. Koninklijke Vereniging voor Boskoopse Culturen De Koninklijke Vereniging voor Boskoopse Culturen (KVBC) heeft als doel om…

Read more

Living Creations lanceert consumentenwebshop

Vanaf deze week is de Living Creations Collection ook online verkrijgbaar! Een primeur voor het bekende Hydrangea paniculata merk. Door het lanceren van de webshop is Living Creations direct vanaf de kweker voor de consument beschikbaar, wat interessante data en inzichten geeft in het koopgedrag van de Europese consument. Belangrijk gegevens, die Living Creations ook…

Read more

Ken je klant, verzeker je toekomst!

Elke maand deelt Pull Position een blog over haar visie en ervaring over uiteenlopende thema’s binnen marketing in de groene sector. Ons thema van deze maand? Het belang van shopperonderzoek en hoe neuromarketing de aankoop kan beïnvloeden. Onze strategisch adviseur Frank van Mil vertelt er meer over in dit artikel! Data en insights Afgelopen mei…

Read more

Pull Position de komende drie jaar tussen de super(kerst)sterren

De zomer is begonnen! Tijd voor ijsjes, vakanties, slippers én kerststerren! Ja, je leest het goed: kerststerren! Pull Position waant zich de komende periode al in de kerstsferen voor een gloednieuwe samenwerking met internationale allure. Met trots kunnen we melden dat we de komende drie jaar de prachtige Poinsettia mogen promoten als marketingpartner van Stars for Europe!   Internationale samenwerking…

Read more

Pull Position is de nieuwe marketingpartner van Stars for Europe

Vanaf dit jaar mag Pull Position de prachtige Poinsettia promoten binnen de internationale kerststerrencampagne van Stars for Europe.  Internationale samenwerking Stars for Europe is een unieke promotiecampagne in meer dan zeven Europese landen. De samenwerking is een initiatief van vier Poinsettia-veredelaars: Beekenkamp, Dümmen Orange, Selecta One en Syngenta Flowers. Eind 2021 werd een pitch uitgeschreven…

Read more

MNP / Suntory en Florensis lanceren exclusieve huisstijl voor Sundaville®

Een unieke samenwerking tussen MNP / Suntory en Florensis: de bedrijven hebben de handen ineen geslagen om samen ‘s wereld nummer 1 mandevilla merk Sundaville® te promoten. Door middel van een nieuwe, opvallende en exclusieve huisstijl voor klanten van Florensis, zullen zij met elkaar Sundaville® nog opvallender op markt brengen.   Bijzondere samenwerking Met de ontwikkeling van…

Read more

PERSBERICHT | ‘Spotted Sensation’ Digitalis Panther weer verkrijgbaar

Dit voorjaar kan de consument opnieuw genieten van de bloemenpracht van Digitalis Panther. Na de succesvolle introductie van vorig seizoen, is deze ‘Spotted Sensation’ dit voorjaar wederom verkrijgbaar bij verschillende kwekers. Aandachttrekker Naast de bossige plantopbouw van Digitalis Panther, valt de kleurrijke tuinplant vooral op door haar weelde aan bloemen. De vele scheuten en de…

Read more

PERSBERICHT | Original Orchids beschikbaar in regenboog aan kleuren!  

Vraag naar ongestokte orchideeën van Artisan blijft groeien  Vijf jaar geleden introduceerde Artisan uit Nieuwaal haar Original Orchids. Deze collectie met ongestokte, weelderig bloeiende orchideeën is inmiddels uitgebreid tot maar liefst zeven kleuren. Prachtig om met elkaar te combineren, maar ook om op soort te bestellen.   Een orchidee zoals de natuur haar bedoeld heeft…

Read more

PERSBERICHT | Cannova® is weer beschikbaar

Kleurrijke Canna serie blijft in ontwikkeling  Het nieuwe CANNOVA® seizoen gaat van start! Hoewel een tropische vakantie dit voorjaar nog niet mogelijk is, kan de consument met Canna CANNOVA® wel thuis dat fijne vakantiegevoel creëren. De vrolijke tuinplant gedijt namelijk goed in een koeler klimaat, maar heeft wel een prachtige, (sub)tropische uitstraling. De kleurrijke Canna…

Read more

PERSBERICHT | Julietta: De dubbelbloemige potlisianthus

De schoonheid en populariteit van de dubbelbloemige Lisianthus is vanaf nu beschikbaar in een prachtige, compacte potplantenserie: Julietta. Julietta wordt veredeld door Takii en is vanaf deze week verkrijgbaar bij kwekers SV.CO en Bosplant. Schoonheid & populariteit De afgelopen jaren stijgt de populariteit van de dubbelbloemige Lisianthus als snijbloem. Veredelaar Takii vertaalt deze populariteit, met…

Read more

PERSBERICHT | AltaNova opent kinderboerderij

Het voorjaar is elk jaar het belangrijkste seizoen voor AltaNova. Dit jaar is de lente extra bijzonder; De kwekers van bijzondere seizoensproducten openen namelijk vandaag de deuren van hun eigen kinderboerderij! Beestenboel Klanten en bezoekers van AltaNova zijn de afgelopen jaren waarschijnlijk al meermaals begroet door de vrolijke, kwispelende viervoeters die op de kwekerijen rondlopen.…

Read more

CASE | Een webshop vol vrolijke tulpenschoven

Je product direct beschikbaar kunnen stellen voor de consument, is één van de mogelijkheden die ten tijde van de Corona-crisis nog belangrijker zijn geworden dan voorheen. Niet voor niets stappen meerdere van onze klanten sinds afgelopen jaar naar ons toe voor de realisatie van een webshop! Zo was ook Bulb Bouquet, de vrolijke ambachtelijke tulpenschoof, dit tulpenseizoen voor het eerst via een eigen webshop te bestellen voor de consument! Annelene en Iris vertellen…

Read more

PERSBERICHT | Reflect4Business helpt ondernemers bij het toekomstgericht ondernemen

Op 24 maart wordt de nieuwe adviesgroep Reflect4Business officieel gelanceerd. Reflect4Business is van start gegaan. “Een belangrijke stap om bedrijven te ondersteunen naar een toekomstbestendige bedrijfsvoering, met als motto; Growing your Results,” aldus mede initiatiefnemer Jan Boekestein. Wij houden de ondernemer een spiegel voor en bieden laagdrempelige, geavanceerde tools en methodieken, die mkb-ondernemers en startups…

Read more

PERSBERICHT | AltaNova start seizoen met maar liefst zes nieuwe producten

De specialist in het kweken van bijzondere bloeiende planten, voegt dit seizoen zes nieuwe producten toe aan haar assortiment. Binnen het vaste planten assortiment zijn er maar liefst vijf nieuwkomers; Agapanthus, Digitalis Panther, Rudbeckia, Stokesia en Verbena. Ook in de seizoensbloeiers is er een bijzondere toevoeging: vanaf week 18 is namelijk ook Thunbergia Battiscombei beschikbaar.…

Read more

PERSBERICHT | MNP / Suntory lanceert Europese promotiecampagne ‘Power Flower’ voor Sundaville®

Het voorjaar staat op het punt van beginnen. Een belangrijke periode voor Sundaville, omdat voor de meeste kwekers het uitleverseizoen van start gaat en Sundaville de winkelschappen in gaat. Introducent en veredelaar MNP / Suntory grijpt dit moment met beide handen aan en lanceert de promotiecampagne ‘Power Flower’ voor hét mandevilla merk Sundaville®. De campagne…

Read more
De eerste ilonka stekken staan bij Ed van Paassen in de kas

PERSBERICHT | VannoVa’s Master Grower Ed van Paassen switcht naar troschrysant Ilonka

Na tien jaar vervangt Ilonka haar voorganger Bacardi als witste troschrysant Loepzuiver witte bloemen, het mooie groene hart en veel bloemen per steel. De bijzondere kenmerken van troschrysant Ilonka geven VannoVa’s Master Grower Ed van Paassen het vertrouwen om na tien jaar Bacardi geteeld te hebben over te stappen naar de nieuwste en witste troschrysant…

Read more
Op de foto: Christina van FlowerPortal met Master Growers Gabri en Ruud van Wijk

PERSBERICHT | VannoVa verrast haar klanten

In aanloop naar de drukke periode van Valentijnsdag en Vrouwendag, heeft chrysantencoöperatie VannoVa haar klanten persoonlijk verrast met een presentje en videoboodschap. Klanten blij verrast Juist nu er geen beurzen of evenementen zijn en de zakelijke contactmomenten ook beperkt zijn tot een minimum, wilde VannoVa haar klanten zelf verrassen. Enerzijds om kopers in het zonnetje…

Read more

PERSBERICHT | Quality Plants Europe organiseert Kerstbeurs 2021

Een breed kerstassortiment van kerstbomen, tuinplanten en orchideeconcepten op de huisbeurs in Bleiswijk. Bij Quality Plants Europe (QPE) begint de kerst alweer vroeg dit jaar. Op de eerste huisbeurs van het jaar presenteren de partnerkwekers De Vreede Holland en Hulst Tuinplanten samen het nieuwe kerstassortiment voor 2021. Quality Plants Europe Quality Plants Europe (QPE) is…

Read more

CASE | IKIGAI : Geluksklaver in een nieuw jasje

Afgelopen zomer reisden wij af naar Huissen, om daar op de kwekerij van Bejafleur de bijzondere Oxalis te bewonderen. Een prachtig product met veel symboliek en een flinke fanbase van plantenliefhebbers op Instagram. Deze Oxalis, ook wel geluksklaver genoemd, werd tot nu toe zonder merk en verpakking verkocht. Aan Pull Position de taak om een…

Read more

PERSBERICHT | Artisan Orchids vraagt medewerkers om hulp bij procesverbetering

Medewerkers van Artisan Orchids, de orchideeënkwekerij uit Nieuwaal, zijn de laatste maanden van 2020 gezamenlijk binnen een projectgroep aan de slag gegaan met het verbeteren en veranderen van diverse processen in het bedrijf. Knelpunten signaleren en elimineren De open bedrijfscultuur bij Artisan Orchids heeft ervoor gezorgd dat de projectgroep open en eerlijk naar elkaar toe…

Read more

PERSBERICHT | Quality Plants Europe het nieuwe initiatief van De Vreede Holland en Hulst Tuinplanten

De Vreede Holland en Hulst Tuinplanten spelen in op de vraag van exporteurs en retailers naar innovatie, maatwerk en meer toegevoegde waarde. Deze ontwikkelingen worden samengebracht in één initiatief: “Quality Plants Europe (QPE)” – First Class Growers.   Quality Plants Europe De sector professionaliseert in hoog tempo. Exporteurs en retailers willen zich onderscheiden in de…

Read more

PERSBERICHT | LOFE ondersteunt hydroponieproject in Zuid-Afrika samen met TU Delft

Duurzame voedselvoorziening voor Zuid-Afrikaanse kinderopvang Planten laten groeien met de wortels in het water, ook wel hydroponie genoemd, is voor LOFE de normale gang van zaken. Maar dat het ook kan worden ingezet om groenten te verbouwen op een Zuid-Afrikaanse kinderopvang, is extra bijzonder. Drie studenten van TU Delft zamelen via crowdfunding geld in om…

Read more

PERSBERICHT | Colours of Nature breidt uit

Mistral Flowers treedt in 2021 toe tot de telersvereniging van minigerbera Onlangs heeft Mistral Flowers een overeenkomst getekend om volgend jaar als nieuw lid toe te treden tot de coöperatie Colours of Nature. Mistral Flowers van groot- naar kleinbloemig Mistral Flowers is het familiebedrijf van de gebroeders Rijm. Zij kweken op 4 hectare grootbloemige gerbera’s…

Read more

PERSBERICHT | GO ECO met AltaNova

Met het gloednieuw duurzaamheidslabel GO ECO, wil AltaNova de consument faciliteren om een duurzame keuze te maken.  Bewust omgaan met het milieu en duurzame keuzes maken binnen het teeltproces, is iets wat AltaNova al jaren doet. Om dit (beter) kenbaar te maken, heeft het bedrijf van bijzonder bloeiende planten, een duurzaamheidslabel voor haar verpakkingen ontwikkeld. …

Read more

PERSBERICHT | Chrysantencoöperatie VannoVa opent nieuw distributiecentrum in Naaldwijk

Sneller, flexibeler en duurzamer. De Master Growers van VannoVa leveren sinds vorige week een groot deel van hun bestellingen uit vanuit hun nieuwe distributiecentrum in Naaldwijk. Een mooie stap voor de chrysantencoöperatie, die daarmee haar service richting haar klanten uitbreidt.  Bundelen Toen er een box bij Wematrans op de veiling in Naaldwijk vrijkwam, twijfelde chrysantencoöperatie…

Read more

BLOG | Geen woorden, maar data

5 tips om meer uit je onlinestrategie te halen!   Weet jij waar jouw website-bezoekers naar op zoek zijn? Op welke zoekwoorden ze jou kunnen vinden? Waarom ze jouw socialmediakanalen volgen? Door het verzamelen van relevante data, kun je jouw content personaliseren en richten op de behoeften van jouw doelgroep. We geven 5 tips waarmee je direct aan de slag kunt!  1.…

Read more

BLOG | Van B2B naar B2C, hoe pak je dat aan?

De laatste maanden hebben verschillende B2B-kwekers de stap naar een combi van zowel B2B- als B2C-verkoop gemaakt. Hoewel soms exact hetzelfde product wordt verkocht aan een ‘nieuwe’ markt, zijn er toch een aantal wezenlijke aandachtspunten die bij zo’n overstap komen kijken. In deze blog leggen we een aantal verschillen tussen B2B en B2C uit.   Waar staan de afkortingen B2B en B2C voor?   Dat B2B voor business-to-business…

Read more

CASE | We LOFE influencers

Online aan je merk bouwen  Sinds een aantal maanden werken wij samen met Anaiah Holland, eigenaar van het merk LOFE, aan de bekendheid en groei van LOFE. Een tof concept, waarbij groene en bloeiende plantjes in leuke glazen flesjes groeien met hun wortels zichtbaar in het water. Dit eigentijdse concept past perfect in de huidige trends en is bij uitstek geschikt voor mensen zonder groene vingers. Aan…

Read more

BLOG | Plants in the picture

Het belang van goede fotografie voor je socials  Inspirerende content op je socialmedia kanalen is zo belangrijk! Socialmedia is namelijk één van de plekken waar consumenten worden geïnspireerd én aangezet tot aankoop. En dus zijn goede foto’s een absolute must. Als je met jouw foto’s op socialmedia kunt laten zien hoe gaaf jouw product is, wordt dat ongetwijfeld opgemerkt door influencers……

Read more

BLOG | Wat is een sterk werkgeversmerk en waarom is het belangrijk?

Hoe voorkom je dat nieuwe medewerkers teleurgesteld worden nadat ze door mooie verhalen zijn binnengehaald? Daar gaat employer branding over.   De eerste maanden van dit jaar stond de arbeidsmarkt zwaar onder druk. De werkloosheid was tot een ‘dieptepunt’ gedaald en elke gemiddelde werknemer had keuze te over om ergens aan de slag te gaan. Ook in de tuinbouwsector. En toen kwam de corona crisis. In…

Read more

PERSBERICHT | De Grote Tuinverbouwing en Pull Position maken de parel van 2020 bekend!

Consumenten laten hun stem horen: Limonium Salt Lake® heeft gewonnen! Afgelopen woensdag werd gepubliceerd dat er nog 3 ‘parels’ in de race waren voor een pakket aan media-aandacht in tv-programma De Grote Tuinverbouwing. Consumenten konden via de socialmediakanalen van het bekende tuinprogramma stemmen op Surdiva® White Blanket van MNP/Suntory, Astelia Red Shadow van Plantipp of…

Read more

PERSBERICHT | Pull Position en De Grote Tuinverbouwing maken top 10 parelactie bekend

De winnaar van de parelactie krijgt aandacht in het bekende tv-programma De Grote Tuinverbouwing. De afgelopen weken konden bedrijven zich opgeven voor de parelactie, door een uniek product of noviteit en de USP’s hiervan in te sturen. Pull Position ontving ruim 30 aanmeldingen. Door een vakjury (bestaande uit het team van De Grote Tuinverbouwing, waaronder…

Read more

BLOG | Digitale sierteelt events

Normaal gesproken is het kantoor van Pull Position deze week zo goed als leeg. De FlowerTrials zijn ook voor ons een belangrijk event en week 24 staat dan ook altijd in het teken van het bezoek aan vele veredelaars. Elk jaar maken we een goede planning zodat het hele team verschillende locaties kan bezoeken om de mooiste noviteiten te bekijken en ons netwerk…

Read more

PERSBERICHT | Met De Grote Tuinverbouwing en Pull Position op zoek naar de parel van 2020

Ook dit jaar maken kwekers en veredelaars kans op product placement in het bekende tuinprogramma.  Vorig jaar bezochten Rob Verlinden en Ivo Putman, bekend van SBS6 tv-programma De Grote Tuinverbouwing, samen met team Pull Position verschillende locaties van de FlowerTrials, op zoek naar de meest bijzondere parel van het nieuwe tuinseizoen. Vanwege het cancelen van alle evenementen,…

Read more
Artisan verkoopt nu orchideeën in eigen webshop

CASE | Hoe de corona-crisis ervoor zorgt dat wij webshoppro’s worden

Wie had gedacht dat het jaar 2020 de geschiedenisboeken in gaat als rampjaar?! De hele wereldeconomie lijdt onder de huidige corona-crisis en ook onze geliefde sierteeltsector wordt hard geraakt. Natuurlijk hebben wij bij Pull Position ook even gebaald en heeft de situatie ook impact op onze werkzaamheden. Zo werken de meesten van ons vanuit huis en kunnen we niet fysiek naar onze…

Read more

BLOG | Marketingbureau in Coronatijd: een nieuwe realiteit

Aan het begin van het jaar is het altijd even opstarten, nieuwe opdrachten inventariseren, voorstellen maken… maar de kop was eraf! We waren volop bezig met diverse projecten, voorbereidingen voor beurzen, evenementen en presentaties en toen… stond alles stil. Evenementen afgelast. Weinig tot geen handel door een markt die op slot zit. Social distancing. Thuiswerken: de nieuwe realiteit.  …

Read more

PERSBERICHT | Colours of Nature organiseert ‘coronaproof’ Koningsdag met Green Housing

Dit jaar ziet Koningsdag er totaal anders uit. Geen vrijmarkten, volle pleinen en festivals. Bij Colours of Nature, de coöperatie van minigerberatelers, is het idee ontstaan om een feest voor de mensen thuis te organiseren, genaamd Green Housing! Housen tussen de minigerbera’s De coronacrisis brengt veel negatieve gevolgen met zich mee, maar er ontstaan ook…

Read more

PERSBERICHT | Artisan start drive-in samen met Kwekerij de Liesvelden en Kwekerij De Sassenhof

Artisan start deze week met een drive-in voor de consument. De orchideeënkweker doet dit niet alleen, ook de producten van collega kwekers Kwekerij De Liesvelden en Kwekerij De Sassenhof zijn bij de kwekerij in Nieuwaal te koop.  Drive-in van orchideeën, tuinplanten en perkgoed  Door de wereldwijde coronacrisis en de noodgedwongen maatregelen om verdere verspreiding tegen te gaan, is de sierteeltmarkt lamgelegd.…

Read more

PERSBERICHT | Longfonds en Fleurop versterken boodschap #flowers4oxygen

Deel opbrengst Longfondsboeket voor onderzoek naar gevolgen coronavirus Het coronavirus treft ons allemaal, maar kwetsbare mensen in het bijzonder. Vanaf donderdag 2 april sluiten ook het Longfonds en Fleurop aan bij de positieve boodschap van #flowers4oxygen met een Longfondsboeket. Bij ieder verkocht boeket doneert Fleurop € 2,50 aan het Longfonds. Verras iemand in je omgeving…

Read more

PERSBERICHT | Orchid Inspiration Days 2020 geannuleerd

Het jaarlijkse orchidee event wordt met een jaar uitgesteld vanwege de wereldwijde situatie ten gevolge van de verspreiding van COVID-19.   De voorbereidingen voor de alweer vijfde Orchid Inspiration Days editie waren al in volle gang. Om het nationale en internationale bereik én de kwaliteit van het evenement te behouden, hebben de elf deelnemende orchideeënkwekers helaas moeten besluiten de editie van dit jaar geheel af te lasten.  …

Read more

PERSBERICHT | Megakunstwerk #flowers4oxygen op Keukenhof gereed: wie volgt?

Krachtig startpunt van wereldwijde beweging om positieve energie te delen LISSE – Het eerste bloemen- en plantenkunstwerk van #flowers4oxygen op het terrein van Keukenhof is gereed. De foto’s en dronebeelden zijn nu online te zien via de hashtag #flowers4oxygen. De beweging roept wereldwijd op tot vergelijkbare creatieve initiatieven om tijdens deze coronacrisis de boodschap van…

Read more

NIEUWS | HAPPY NEW BRAND

5 stappen + 15 weken = HAPPY NEW BRAND  Wij zijn het Marketingteam in Green, gek op planten en bloemen! Onze missie? Jouw bedrijf én producten een betere positie in de markt geven. Dat begint met een krachtige uitstraling. Samen met The Creative Mill presenteren we HAPPY NEW BRAND, in 5 stappen naar een nieuwe,…

Read more

PERSBERICHT | Quick Plug met vernieuwde orchideeën plug op HortiContact

Tijdens de HortiContact dagen van 18-20 februari in de Evenementenhal in Gorinchem toont Quick Plug een scala aan innovatieve producten uit de beste grondstoffen van hoofdzakelijk duurzaam materiaal. Het beste gestabiliseerde substraat voor het gewas van weefselkweek, zaad, stek tot jonge planten.  Vernieuwd en in ontwikkeling Quick Plug heeft de reeds bestaande en succesvolle orchideeën…

Read more

PERSBERICHT | AltaNova start voorjaarsseizoen met veel nieuws!

De kweker van bijzondere bloeiende producten start voorjaarsseizoen met Genista en nieuwe vormen Jasmijn. AltaNova biedt een breed pakket met bijzonder bloeiende producten. De Stephanotis, één van de belangrijkste producten, is een jaarrond product. De overige producten van AltaNova zijn de komende maanden allemaal één voor één beschikbaar.  Start Genista seizoen Het voorjaar start altijd…

Read more

PERSBERICHT | AltaNova gooit hoge ogen op Royal FloraHolland Trade Fair

De kweker van bijzondere bloeiende producten introduceerde haar nieuwe huisstijl tijdens de beurs Om de nieuwe pay-off ‘Blooming Dreams’ kracht bij te zetten, creëerde AltaNova een prachtige droomwereld in de stand, waar bezoekers al hun zintuigen konden laten prikkelen. Ook online in een nieuw jasje De afgelopen maanden zijn de nieuwe huisstijl en bijpassende huisstijlmiddelen…

Read more
Het nieuwe beeldmerk van AltaNova

PERSBERICHT | AltaNova introduceert nieuwe huisstijl

Tijdens de Royal FloraHoland Trade Fair laat de kweker van bijzondere bloeiende producten haar nieuwe huisstijl zien. Het familiebedrijf AltaNova lanceert volgende week haar nieuwe huisstijl, met bijpassende pay-off: Blooming Dreams.  In een nieuw jasje  De afgelopen jaren heeft het familiebedrijf veel ontwikkelingen doorgemaakt en de jongere generatie is nu ook toegetreden in het bedrijf.…

Read more
Esther van Pull Position schreef deze blog over social media. Hoe pak je dat aan?

BLOG | Social media – Hoe pak je dat aan?

Het afgelopen halfjaar heeft Pull Position elke maand een blog over haar visie en ervaring over uiteenlopende thema’s in de marketing en tuinbouwwereld op FloraNews gedeeld. In januari vertelde Esther van Vliet over de mogelijkheden van online communicatiemiddelen. Social media is een krachtig middel, waarmee je je doelgroep kan bereiken, informeren en inspireren. Je kunt…

Read more
John van Pull Position geeft meer informatie over de nieuwe verkoopdienst bij Pull Position: international market activation

BLOG | Verder de markt in

Het afgelopen halfjaar heeft Pull Position elke maand een blog over haar visie en ervaring over uiteenlopende thema’s in de marketing en tuinbouwwereld op Floranews gedeeld. In april vertelde John over structuur in verkoopactiviteiten en hoe Pull Position deze bij haar klanten inzet. Pull Position begeleidt al jaren kwekers, telersverenigingen en veredelaars op het gebied…

Read more
Amazone Plants pay-off

PERSBERICHT | Maak kennis met Amazone Plants nieuwe stijl

Anthuriumkwekerij levert potmaten 9, 12, 14 en 17 centimeter in nieuw tropisch jasje Amazone Plants lanceert vandaag de nieuwe stijl: Where the amazon comes to bloom, waarmee wordt verwezen naar de tropische oorsprong van de Anthurium. Het teeltoppervlak van Amazone Plants is uitgebreid naar 5,8 hectare, waardoor Amazone Plants maar liefst achttien (exclusieve) anthuriumrassen in…

Read more
BeautiCal is volgens Pull Position en De Grote Tuinverbouwing de parel van de FlowerTrials 2019.

PERSBERICHT | De mooiste parel van FlowerTrials 2019 bekend gemaakt

SBS6 tv-programma ‘De Grote Tuinverbouwing’ heeft de Petchoa BeautiCal® als parel van FlowerTrials 2019 gekozen. Tijdens FlowerTrials 2019 hebben Rob Verlinden en Ivo Putman, bekend van SBS6 tv-programma De Grote Tuinverbouwing, samen met het team van Pull Position, zo veel mogelijk verschillende locaties bezocht, op zoek naar het meest bijzondere pareltje van 2019. Uit maar…

Read more
Tijdens FlowerTrials 2019 gaan Pull Position, Rob Verlinden en Ivo Putman op zoek naar de mooiste parels voor in het tv programma

PERSBERICHT | Parels spotten op FlowerTrials

SBS6 tv-programma ‘De Grote Tuinverbouwing’ verkiest de meest bijzondere plant van FlowerTrials 2019. Van 11 tot en met 14 juni vinden de FlowerTrials plaats; hét evenement waarbij 62 verschillende veredelaars uit 3 regio’s in Duitsland en Nederland hun parels laten zien aan alle geïnteresseerden uit de branche. Samen met Rob Verlinden en Ivo Putman, bekend…

Read more
John van Pull Position legt het belang van persoonlijk contact bij verkoop uit.

CASE | Het belang van persoonlijk contact in de markt

De professionalisering en digitalisering in onze kleine, dynamische bloemen- en plantenwereld is de standaard geworden. Snelle, gewiekste in- en verkopers met een vlotte babbel zijn ingeruild voor snelle en laagdrempelige webshops met actuele foto’s. Het plaatje en de bijbehorende prijs zijn leidend geworden. Mensen die de taal spreken en verstand van zaken hebben worden daarmee…

Read more
Ruud Olsthoorn van Pull Position

PERSBERICHT | Pull Position gaat internationaal

Het marketingteam in green breidt dienstenpakket uit Je netwerk verbreden, het aangaan van nieuwe samenwerkingen, persoonlijk contact met klanten over de grens: activiteiten waar drukbezette tuinbouwondernemers vaak niet aan toe komen. En daarom biedt Pull Position nu als nieuwe dienst een persoonlijk ambassadeur, voor binnen-en buitenland. Nieuwe samenwerking voor het marketingteam in green In samenwerking…

Read more
Vilosa stand Seasonal Trade Fair

PERSBERICHT | VILOSA trekt chique huisstijl door in uitstraling van het product

Na de succesvolle introductie van de naam en huisstijl van Vilosa, is het tijd om deze lijn door te trekken in de uitstraling van de producten. Vilosa heeft een breed assortiment in Kalanchoë en bedient daarmee verschillende segmenten met elk andere voorkeuren en wensen. Tijdens de Seasonal Trade Fair op 6 en 7 maart in Naaldwijk worden er daarom maar liefst twee verschillende verpakkingslijnen geïntroduceerd.

Read more
Gele Calanthe

PERSBERICHT | Tuinliefhebbers kunnen aan de slag met Garden Orchid

Het seizoen van de bijzondere Garden Orchid van Anthura heeft de afgelopen weken een goede start gehad. Door het lekkere weer in heel Europa krijgt iedereen zin om naar buiten te gaan en aan de slag te gaan in de tuin. Tuinliefhebbers halen hun hart op bij de kleurrijke tuinorchideeën die door heel Europa verkocht worden. Dit seizoen is de Garden Orchid family uitgebreid met Calanthe. Door haar vele kleuren, fijne cocos-achtige geur, de lange bloeitijd én het feit dat deze plant groen blijft in de winter, is dit een sterke aanvulling van het assortiment.

Read more
VW Logo - Pull Position

PERSBERICHT | VW Orchids bekent kleur!

VW Orchids heeft, anderhalf jaar na de introductie op de markt, een goede naam opgebouwd met het maken van bijzondere vormen met grootbloemige, witte Phalaenopsis. De kweker uit Nieuwaal heeft zich bewezen door het afleveren van kwalitatief goede producten en inmiddels een vaste klantenkring opgebouwd voor de duizenden cascades, umbrella’s en spiegelbogen die wekelijks de kwekerij verlaten. Vanuit de markt kwam de vraag om deze vormen ook met gekleurde Phalaenopsis te gaan maken en nu is het zover; de komende weken worden de eerste gekleurde planten verwacht.

Read more
Beurs Pull Position

CASE | Seasonal Trade Fair

Meerdere keren per jaar bereiden we ons samen met onze klanten voor op een beurs. Of het nu de Trade Fair is in Aalsmeer of een (kleinere) beurs in het buitenland, elke keer gaan we hetzelfde vragenlijstje af. ‘Wat wil je vertellen?’ ‘Aan wie wil je dit vertellen?’ en ‘Hóe ga je dit vertellen?’ Vervolgens gaan we met ons team aan de slag met de voorbereidingen. Hierin heeft iedereen zijn eigen taak. Waar Patricia en Karin zich bezighouden met het idee en het briefen van het ontwerp van de stand bij de verschillende standbouwers, houden John en Annelene zich meer bezig met het bespreken van de beursdoelen met de klanten. Hoe jij het succes van de beurs zelf van tevoren kunt bepalen, vertellen zij in deze case.

Read more
Uitreiking Dutch Tulip Awards

PERSBERICHT | Artisan wint Dutch Tulip Award voor Original Orchids Frame

Het Original Orchids Frame van orchideeënkweker Artisan heeft de eerste prijs voor ‘Het beste concept’ gewonnen tijdens de uitreiking van de Dutch Tulip Award 2019 op 10 januari jl. Eigenaar Wilco Verhoeven nam deze prijs in ontvangst op de feestelijke avond in de Studio’s van Aalsmeer. Het Original Orchids frame werd door de jury gekozen vanwege het ‘onverwoestbare, stijlvolle en bijzondere concept’.

Read more
OID Nieuwe deelnemers 2019- Pull Position

PERSBERICHT | Nieuwe deelnemers voor Orchid Inspiration Days 2019

Bezoekers aan de Royal FloraHolland Trade Fair, konden dit jaar niet om de Orchid Inspiration Days heen. Het doel was om zoveel mogelijk beursbezoekers attent te maken op de komende editie en daarom was er op diverse plekken op de beursvloer een promotieplek te vinden. Voordat het orchideeënevenement daadwerkelijk plaatsvindt, proberen de deelnemers hiermee alvast te prikkelen. Nieuw tijdens de 2019 editie, is dat het zuiden van Nederland ook vertegenwoordigd wordt. In totaal zullen veertien Nederlandse orchideeënspecialisten in zes dagen tijd, verspreid over twee weken, zoveel mogelijk (potentiële) klanten en eindklanten inspireren met hun producten.

Read more
Karin van Luijk Media Marketeer bij Pull Position

NIEUWS | Top vijf bijzonderheden op de FloraHolland Trade Fair

De belangrijkste sierteeltbeurs in Nederland vond op 7 tot en met 9 november plaats en we blikken terug op een succesvolle editie. Naast opvallende presentaties van onze klanten, zoals de bloempresentatie op wielen van Gerbera United, The Living Collection by Artisan met nieuwskomer Folkestone, het stukje amazone van Amazone Plants en de introductie van noviteit Root 16 van Leerdam Orchids, waren er nog meer highlights op de beurs. Karin schreef voor Vakblad voor de Bloemisterij een artikel over haar top vijf vol bloeiende bijzonderheden.

Read more
Artisan Living Collection - Pull Position marketingbureau westland

PERSBERICHT | Artisan introduceert The Living Collection by Artisan en Folkestone

De Phalaenopsis is al een blikvanger, maar het nieuwe product Folkestone en de producten van het nieuwe merk The Living Collection by Artisan zijn ware eyecatchers in huis. Aan haar brede assortiment met opvallende merken voegt het phalaenopsisbedrijf Artisan uit Nieuwaal deze opvallende producten en collectie toe. Zowel Folkestone, als de producten van The Living Collection by Artisan zijn verrassende items waarover de eerste reacties vanuit de markt enorm enthousiast zijn.

Read more
Helleborus Christmas Carol- Pull Position marketingwestland

PERSBERICHT | Seizoen Helleborus Christmas Carol van start

De dagen worden langzaamaan steeds korter en koeler: daarmee breekt de tijd voor Helleborus Christmas Carol aan! Deze bloeiende tuinplanten zijn vanaf heden verkrijgbaar en zullen de komende weken vele consumenten in heel Europa verrassen met haar helderwitte bloemen. Christmas Carol is onderdeel van de Winter Pearls collectie van Syngenta Flowers en is in veel verschillende potmaten beschikbaar.

Read more
Cannova in Vienna 2018 - Marketingbureau Pull Position

PERSBERICHT | CANNOVA gewaardeerd in Europa

CANNOVA winnaar van prestigieuze prijs en Wenen vol kleurrijke Canna’s. 1 oktober 2018 – CANNOVA heeft afgelopen zomer flink aan de weg getimmerd in Europa. Zo staat de Oostenrijkse hoofdstad Wenen opnieuw vol met 80.000 kleurrijke Canna’s en heeft CANNOVA maar liefst vier keer de ‘Award of Garden Merit’ gewonnen in Engeland. Een prestigieuze award,…

Read more
Mirella Taal van marketingbureau Pull Position

Pull’s Diary | Mirella

In de Pull’s Diary van september staat Mirella in de schijnwerpers. Als administratief medewerker is Mirella dagelijks binnen de muren van het fort bezig met het verwerken van facturen, administratieve ondersteuning van het team, de verzorging van ons eigen bloeiende gewas en het opfleuren van het Pull Position-kantoor.

Read more
Marketingbureau Pull Position met Primera Fashion Flowers

PERSBERICHT | Berg RoseS start met de verkoop waxrozen

Van den Berg Roses uit Delfgauw voegt met de verse Hollandse rozen in wax een extra waarde toe aan haar brede en exclusieve pakket van rozen. Na de vorige week aangekondigde samenwerking met Van der Drift Roses voor de rode roos Red Naomi, heeft Berg RoseS met B&G de Mooij een overeenkomst gesloten om de verse Nederlandse waxrozen van het merk Primera Fashion Flowers onder het merk Berg RoseS te verkopen

Read more
Pull Position - Annelene Pull's Diary

Pull’s Diary | Annelene

De dag van… Annelene Wie kent het niet? De goedgevulde agenda! Zo ook de agenda’s van Pull Position’s marketingteam in green. Een afspraak hier, een overleg daar en natuurlijk wordt ons ‘fort’ op de Tiendweg in Naaldwijk ook gewoon bewaakt. Maar wat gebeurt er eigenlijk allemaal achter de schermen en waar houdt Pull Position zich…

Read more
Menin huisstijl en Pull Position

Nieuwe huisstijl voor Menin

Ook in Italië weten ze ons te vinden. De afgelopen maanden hebben wij samen met Menin Floricoltura, een vooruitstrevende orchideeënkweker uit de regio Padova, aan een nieuwe huisstijl en verpakking gewerkt. Tijdens My Plant&Garden in Milaan toonde het familiebedrijf haar nieuwe look&feel. Ook waren hier de nieuwe verpakkingen te zien en inmiddels is de gloednieuwe website ook…

Read more