De kerstster staat vol in de schijnwerpers deze decembermaand. De populaire kerstbloeier schittert dit weekend in maar liefst twee televisieprogramma’s: De Grote Tuinverbouwing én in het nieuwe interieurprogramma De Grote Huisverbouwing.
Interieur stylen met kerststerren
Aankomend weekend wordt de Nederlandse consument twee keer verblijd met de kerstster op televisie. Op zaterdag 11 december is de kamerplant te zien om 17:00 uur in De Grote Tuinverbouwing en op zondag 12 december om 18:00 uur in het nieuwe programma De Grote Huisverbouwing. In dit nieuwe programma gaat Patty Brard met haar team van stylisten aan de slag met het transformeren van het interieur. In deze speciale kersteditie gaat styliste Leonie de aankleding verzorgen van de tafel voor het kerstdiner, waarbij de kerstster de hoofdrol speelt. Op deze manier willen we consumenten inspireren en de verschillende toepassingsmogelijkheden van de kerstster laten zien.
In de schijnwerpers
Naast aandacht op televisie staat de stralende kerstster ook centraal in verschillende andere promotieactiviteiten. Zo is er een actieve Facebookcampagne richting consumenten waarbij mooie foto’s, (DIY) video’s met kerststerren en winacties worden gedeeld. Ook zijn er bloggers die een inspiratieblog schrijven én schittert de kerstster een week lang in verschillende bushokjes met een heuse abri-campagne.
Op het vernieuwde handelsplatform, www.sfe-trade.com, kunnen bloemisten, retailers en exporteurs POS-materiaal downloaden dat zij kunnen inzetten om de verkoop van kerststerren te stimuleren. Op het platform is ook een uitgebreide beeldbank te vinden waar sfeerbeelden rechtenvrij kunnen worden gedownload. Deze beelden kunnen retailers bijvoorbeeld inzetten op hun eigen socialmediakanalen.
Over Stars for Europe
De internationale promotiecampagne Stars for Europe is een initiatief van vier vooraanstaande veredelaars: Beekenkamp, Dümmen Orange, Selecta One en Syngenta Flowers en heeft als doel het imago van de poinsettia te verbeteren en daardoor de verkoop te bevorderen. De campagne faciliteert een breed scala aan marketingactiviteiten die zich rechtstreeks richten op de consument. Meer weten over Stars for Europe? Neem een kijkje op de website of neem contact op met Linda de Ruyter via linda@pullposition.nl.