Eén van de merken voor wie wij dit jaar aan de slag zijn gegaan, is Sundaville®. Dit Mandevilla-merk met uitzonderlijke kwaliteiten wekt bij iedereen moeiteloos het ultieme zomergevoel op en verspreidt een beetje geluk, overal waar ze komt. Maar hoe zorgen we er nu voor dat zo veel mogelijk consumenten met deze vrolijke tuinplant in aanraking komen? Linda van Pull Position vertelt.
Sundaville® x elho
Hoewel Sundaville® een populair tuinplantenmerk is, zijn er ook nog mensen die deze plant niet kennen. Om die reden zijn wij op zoek gegaan naar een manier om consumenten te vinden die Sundaville® nog niet kenden, maar wel geïnteresseerd in haar zouden kunnen zijn. Eén van die manieren was het aangaan van een mooie samenwerking met elho. Deze leverancier van bloempotten en plantenbakken richt zich namelijk op een doelgroep die voor Sundaville® ook interessant is; liefhebbers van bloemen en planten. Door de krachten van beide merken te bundelen konden we elkaar enorm versterken!
Goede timing
Samen met elho hebben we een Moederdag winactie op touw gezet, waarbij volgers van de socialmediakanalen van Sundaville® en elho in een reactie konden aangeven waarom juist hún moeder een mooi cadeau verdiende. Bij de samenwerking haakte ook Mandevillashop.com aan, die speciaal voor deze winactie Sundaville®-planten van maar liefst één meter hoog beschikbaar stelde. In combinatie met de door elho beschikbaargestelde potten uit hun gloednieuwe Fuente collectie, maakten zes consumenten kans op een mooie prijs! Extra leuk was dat elho op dat moment de nieuwe collectie via een online campagne en reclame op televisie aan het promoten was. Wat een timing!
Aan de slag!
Om zo’n winactie aan te kondigen, is het van belang om met mooi beeldmateriaal te werken. Daarom regelden we een fotograaf, locatie en – alsof het zo moest zijn – een prachtige, zonnige dag waarop de Sundaville®-planten optimaal tot hun recht kwamen. Dit mooie beeld werd verwerkt in een socialmediapost voor de kanalen van zowel elho als Sundaville®. Omdat de internationale markt erg belangrijk is voor Sundaville®, mochten ook socialmedia volgers uit andere landen meedoen aan de winactie. De reacties stroomden binnen! Om nog meer consumenten met Sundaville® in aanraking te laten komen, kozen we ervoor het bericht betaald te promoten. Het effect? Een heel groot bereik binnen de juiste doelgroep en natuurlijk zes gelukkige winnaars, uit drie verschillende Europese landen!
Ook een samenwerking aangaan?
Het inzetten van influencers of het samenwerken met andere merken is één van de manieren om online jouw gewenste doelgroep te bereiken. Pull Position is expert op het gebied van influencer-marketing en onderhoudt een kwalitatief netwerk van influencers en merken. Zo zorgt Pull Position altijd voor een goede match! Wil jij weten wat de mogelijkheden voor jouw merk of bedrijf zijn als het gaat om influencermarketing? Neem dan contact op met Linda via linda@pullposition.nl.