Je product direct beschikbaar kunnen stellen voor de consument, is één van de mogelijkheden die ten tijde van de Corona-crisis nog belangrijker zijn geworden dan voorheen. Niet voor niets stappen meerdere van onze klanten sinds afgelopen jaar naar ons toe voor de realisatie van een webshop! Zo was ook Bulb Bouquet, de vrolijke ambachtelijke tulpenschoof, dit tulpenseizoen voor het eerst via een eigen webshop te bestellen voor de consument! Annelene en Iris vertellen meer over deze CASE.
Om vrolijk van te worden!
Samen met een klant een webshop opstarten en ervoor zorgen dat het na de lancering een succes wordt, is een project waar ons groene hart sneller van gaat kloppen! Bij dit soort projecten werken Annelene en Iris nauw samen met de klant en de webshopbouwer. De wensen van de klant worden gebundeld tot een duidelijke, heldere briefing voor de bouwer en wij kijken mee van A tot Z. Zo zorgen we samen voor een efficiënt verloop, waarbij de klant er zo weinig mogelijk omkijken naar heeft.
Het juiste moment
Precies drie dagen voor Valentijnsdag, ging de webshop van Bulb Bouquet live! En laat dit leuke tulpenschoofje nou net een prachtig Valentijnsproduct zijn. Een mooi startmoment voor de webshop en voor de eerste onlinecampagne. Het hebben van een webshop is namelijk stap 1, maar daarna moeten nog meer stappen worden gezet! Middels aantrekkelijke onlinecampagnes, gericht op de juiste doelgroep, trekken we consumenten naar de webshop en zorgen we ervoor dat zij tot aankoop overgaan. Hier gaan doelgroeponderzoek en A/B-testen aan vooraf, maar ook het dagelijks monitoren en achteraf analyseren van campagnes speelt hierin een grote rol.
Succesvol seizoen
Het Bulb Bouquet-seizoen loopt tot Pasen. Dat betekent dat we nog r uim een week hebben om dit seizoen nóg succesvoller te maken. Want een succes? Dat mogen we dit project wel noemen. Er zijn veel bestellingen gedaan en nieuwe fans bijgekomen. Alle data die we dit jaar hebben verzameld, zullen we volgend jaar weer gebruiken om een nog beter seizoen te draaien!