Bij Pull Position hebben we een dosis passie voor en kennis over de sierteelt. Maar zelfs binnen de groene sector zijn een aantal gebieden voor ons ook nog vrij onbekend terrein, zo ook de bollenwereld. Des te leuker was het dat wij aan de slag mochten voor een net opgerichte verkooporganisatie voor gladiolenuitgangsmateriaal. Aan Pull Position de taak om een nieuwe naam, huisstijl en website te verzorgen.
Where it all starts
De identiteit van een organisatie valt of staat met een passende naam en huisstijl en dus startten wij dit traject met een creatieve brainstormsessie. Normaal gesproken vliegen tijdens zo’n brainstormsessie de ideeën in het rond, maar omdat de gladiool zo’n duidelijke achtergrond heeft, wisten we al snel in welke richting we moesten zoeken. Maar, het kon nog alle kanten op, want wilden we de naam koppelen aan de geschiedenis, de Nijmeegse Vierdaagse of wilden we ons juist focussen op de symbolische betekenis van de gladiool?
De betekenis van de gladiool gaat terug tot in de Romeinse tijd, toen gladiatoren letterlijk vochten om de dood of de gladiolen. Wanneer een gladiator won, werd hij bedolven onder gladiolen. Deze traditie wordt tegenwoordig voortgezet in de wielersport en bij de finish van wandeltochten. Al brainstormend kwamen we op de meest uiteenlopende namen uit, totdat we dé naam vonden: Vigo Gladiolus! Een passende en symbolische naam, waarbij het woord Vigo is afgeleid van het woord ‘vigoureus’, wat groeikrachtig en energiek betekent.
Van idee tot identiteit
Nu de naam van de verkooporganisatie bepaald was, werd het tijd om aan de slag gegaan met de uitstraling. Voor het logo gingen we op zoek naar een simpele en herkenbare vorm, waar na diverse schetsen het huidige logo ontstond. Hoewel er vele verschillende kleuren gladiolen kleuren bestaan, wilden we een rustige en frisse uitstraling, met één krachtige kleur als hoofdrol. We kozen daarom voor een prachtige paarsrode kleur. Alleen de pay-off ontbrak nog, waar we ‘Where it all starts’ voor bedachten. Dit refereert naar het kweken van gladiolen knollen, waar de levenscyclus van de gladiool begint! In samenwerking met Cherry Marketing voegden we alle elementen samen in een huisstijlhandboek.
Een online visitekaartje
Voorafgaand aan het websitetraject hebben we de communicatieboodschap en wensen van de klant in kaart gebracht. Het werd al snel duidelijk dat de website voornamelijk moet dienen als online visitekaartje en de bezoeker moet informeren. Nadat de sitemap was uitgedacht, startten we met het schrijven van de teksten en het verzamelen van de juiste beelden. Onze collega’s binnen Cherry Marketing lieten het geheel samenkomen in een visueel ontwerp, dat volledig past bij de huisstijl. Het resultaat is een prachtige website, dat de bezoeker duidelijk vertelt wat Vigo Gladiolus is, hoe de processen eruit zien en hoe men het uitgangsmateriaal kan bestellen.
Je bekijkt de nieuwe website hier: https://vigogladiolus.nl
Heb je ook behoefte aan een nieuwe huisstijl of website, maar weet je niet goed waar je moet beginnen? Wellicht kunnen wij je verder helpen! We vertellen je graag over onze werkwijze en zijn benieuwd naar je wensen en ideeën. Neem contact gerust contact met ons op via info@pullposition.nl.